Η όλη ιστορία έχει ξεκινήσει
από το εξωτερικό όπου κυκλοφορεί η παρκετίνη Future. Θεωρείται η κορυφαία εναλλακτική του gloss βερνικιού. Η Future όμως δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα. Έχουν γίνει εκτεταμένες δοκιμές και έχει βρεθεί και εδώ, στην Ελλάδα η κατάλληλη παρκετίνη για χρήση στα μοντέλα μας.
Δεν είναι άλλη από την Long Shine που βλέπετε στη φωτογραφία.
Βέβαια να έχετε υπόψη σας ότι για κάποιον λόγο που δεν έχω καταφέρει να καταλάβω , η εν λόγω εταιρία έχει την εμμονή να αλλάζει διαρκώς τη συσκευασία. Το μπουκάλι αλλάζει κατά καιρούς ετικέτα.
Ενώ το
προϊόν παραμένει το ίδιο.
Από συζητήσεις με άλλους συνχομπίστες, προκύπτει ότι κάνουν και άλλες παρκετίνες αρκεί να είναι για όλες τις επιφάνειες και να μην έχουν κερί!
Χρησιμοποιώ την παρκετίνη εδώ και αρκετό καιρό και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
Το ιδανικό σενάριο είναι το εξής: Βασικά χρώματα σμάλτα (enamel), δύο χέρια παρκετίνης, decals, wash, άλλο ένα χέρι παρκετίνης και στο τέλος
φθορές.
Όσον αφορά το στάδιο των σημάτων (decals), μπορούμε να εφαρμόσουμε τοπικά πάνω στα decals και όχι απαραίτητα να περάσουμε ξανά όλο το μοντέλο. Η παρκετίνη, όπως και το gloss βερνίκι εξαφανίζει το film και σφραγίζει τα decals, προστατεύοντάς τα έτσι από τη διαδικασία φθοράς και παλαίωσης. Εφόσον
στεγνώσει καλά η παρκετίνη, μπορούμε
να προχωρήσουμε στο weathering.
Χρησιμοποιούμε είτε λάδια αραιωμένα με white spirit, είτε σμάλτα με το ίδιο διαλυτικό.
Εφόσον ολοκληρώσουμε τις εργασίες στο μοντέλο μας μπορούμε να προχωρήσουμε
στο τελικό φινίρισμα. Εδώ αποφασίζουμε αν θα είναι ματ, γυαλιστερό ή σατινέ, το οποίο βασικά εξαρτάται από τι κιτ κατασκευάζουμε. Εάν θέλουμε γυαλιστερό φινίρισμα μπορούμε να περάσουμε
και πάλι παρκετίνη. Εάν θέλουμε ματ ή σατινέ μπορούμε να περάσουμε το βερνίκι που θέλουμε το οποίο
θα πρέπει να είναι σμάλτο.

Έγιναν πειράματα με χρώματα σμάλτου και ακρυλικά –όσο μπορεί
κάποιος να αποκαλέσει ακρυλικά τα χρώματα της Gunze-. Η μόνη αλλαγή στην τεχνοτροπία για τα ακρυλικά ήταν να παραταθεί ο χρόνος στεγνώματος πριν την εφαρμογή της παρκετίνης. Όσον αφορά τα αποτελέσματα, το μεν F-104G βάφτηκε με ακρυλικό σπρεϋ Humbrol ενώ το Apache με χρώματα της Gunze.
Μία ακόμα χρήση της παρκετίνης είναι το γυάλισμα
των καλυπτρών των αεροσκαφών. Αυτό που κάνω είναι να βάζω σε ένα μπολάκι παρκετίνη και εκεί μέσα κάνω μπάνιο την καλύπτρα. Μετά την βγάζω την
τοποθετώ σε λίγο χαρτί κουζίνας να στραγγίξει.
Το τελικό αποτέλεσμα είμαι σχεδόν βέβαιως
ότι θα σας αφήσει
άναυδους!
Quick Tip!
Όπως πάντα, ο μεγαλύτερος ‘εχθρός’ όταν βάζουμε βερνίκι είναι η σκόνη. Γι αυτό λοιπόν όταν χρησιμοποιείτε είτε παρκετίνη είτε βερνίκι, το μοντέλο να τοποθετείται κάπου να στεγνώσει όπου να είναι σκεπασμένο ώστε να μην κολλάει σκόνη πάνω στο νωπό φινίρισμα.
του Αντώνη Γαλενιανού
το άρθρο μπορείτε να το βρείτε και στο 2ο τευχος του περιοδικού ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ


αυτο το "φιλμ" της παρκετινης στη καλυπρα αντεχει μετα στο μασκαρισμα ή μολις τραβηξουμε τη ταινια που μασκαραμε θα παθουμε κανα εγκεφαλικο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ παρκετίνη στην καλύπτρα μπαίνει στο τέλος. Μετά από μασκαρίσματα βαψίματα κλπ.
Διαγραφή